Neden Oyun, Animasyon?

ATOM 2008 yılında teknolojinin adresi ODTÜ TEKNOKENT bünyesinde kuruldu. Kuruluş amacı kreatif endüstrileri desteklemek, oyun ve animasyon sektörlerinin oluşumunda keyifli bir katkı yaratmaktı.

Bugün ATOM, oyun sektörünün mutfağı ve temsilcisi olarak ilerlemeye ve gelişmeye devam ediyor.

Oyun sektörü tüm dünyada 100 milyar ABD doları değeri geçmiş durumda. Bu değer, film ve müzik endüstrilerinin toplamından da büyük. Animasyon endüstrisi ise diğer kreatif alanlarla iç içe değerlendirilebiliyor, ancak büyüklüğü 250 milyar ABD dolarını geçmiş bir şekilde raporlanıyor. İki dev endüstri, iki dev pazar…

Avrupa stratejik çalışmalarında yer alan önemli bir ifade, Avrupa’yı krizden kreatif endüstrilerin çıkarabileceğini öngörüyor. Bu yaklaşım diğer bazı ülkelerde de sıkça vurgulanır hale geldi. Bunun önemli bir nedeni, kreatif endüstrilerin iç dinamiklerinin diğer pazarlara oranla farklı çalışması.

ATOM, böylesi önemli sektörlere yönelik yenilikçi yaklaşımlara kucak açabilmek ve “sektör yok” denilen bir ülkede sektörün yeşermesini sağlayabilmek amacıyla kuruldu. Ancak, daha da önemlisi, ATOM hikayeler anlatabilmek, deneyimler yaratabilmek, teknolojiyi hayallerle örebilmek için kuruldu.

Oyun… Çünkü dünyaya sunacak çok deneyimimiz var.