Milyonlarca Oyuncu Amelos’u Takip Ediyor

ODTÜ TEKNOKENT ön kuluçka merkezi ATOM’a giren ve yaptığı çalışmalar sonucu geliştirdikleri oyunlarla tüm dünyaya adını duyuran Amelos Interactive şirketleşerek merkezimizden mezun oldu.

Tarih 02.08.2016

ODTÜ TEKNOKENT ön kuluçka merkezi ATOM’a giren ve yaptığı çalışmalar sonucu geliştirdikleri oyunlarla tüm dünyaya adını duyuran Amelos Interactive şirketleşerek merkezimizden mezun oldu. Snake.io oyununu geliştirip yayınladıktan sonra elde ettiği başarıyı, ATOM ekiplerinden MagicLab’in geliştirdiği Armor.io ve ION Space oyunlarını yayınlayarak pekiştirdi. Artık hem geliştirici hem yayıncı olarak ATOM mezunları ve geliştiricileri başta olmak üzere pek çok ekiple birlikte çalışıyor Amelos ekibi.

Gerek yayın stratejisi oluşturma, gerekse diğer sektör paydaşlarıyla iş birliği kurma konusunda eşsiz bir örnek haline gelen Amelos ekibini sizlere daha yakından tanıtmak için ekip kurucularıyla keyifli bir sohbet gerçekleştirdik. 

* Ekibinizi tanıtır mısınız? Kimsiniz, kaç kişisiniz, ekipte hangi roller var? 

Çekirdekte iki kişiyiz. Freelance çalışan arkadaşlarla birlikte 5 kişiyiz. Selim Kaltakkıran ve Burak Özcan kurucu ortaklarız. İkimizde yazılımcıyız. 10 yıldır tanışıyoruz, ikimizinde 10 yıla yakın iş tecrübemiz var. Grafik ve ses konusunda freelance arkadaşlarımızla çalışıyoruz. Şuan Burak developmentı yapıyor, ben game design, marketing, oyun içi animasyonlar, UI/UX ve community management ile uğraşıyorum. 

* Ekibinizin daha önceden iş deneyimi var. Bu deneyimin sizin kendi girişiminizde nasıl bir etkisi oldu? Kendi girişimini hayata geçirmek isteyenlere önce iş deneyimi edinmesini önerir misiniz? 

Hem ayrı ayrı iş tecrübemiz var, hem de bir önceki çalıştığımız şirkette beraber çalışmış olma tecrübemiz var. İkisinin de çok büyük katkıları oluyor. Burada iş tecrübesi olmasının ne kadar katkısı olduğunu anlatmam çok uzun sürer. Ama en başta kendinizin neyi yapıp neyi yapamadığını biliyor oluyorsunuz. Sektördeki gerçek şirketlerin olaya bakış açısını biliyor oluyorsunuz. Rekabet nedir, iş hayatı nedir, en basitinden bir şirkete mail nasıl yazılır gibi konuları bile iş tecrübesi olmayan (yeni mezun)  arkadaşlar bilmeyebiliyorlar. Açıkçası ben ATOM' a gelmeden önce iş tecrübesinin bu kadar önemli olduğunu fark etmemiştim :) Daha önceden bir şirkette bir kaç sene çalışmamış kişilerin oyun sektörü gibi rekabetin çok yoğun olduğu bir sektörde başarılı olmasını zor görüyorum. İnsanların olayın ciddiyetine vakıf olana kadar canları ve zamanları bitiyor. Çok çabuk pes edebiliyorlar, çok kolay zannettikleri küçük şeylerin bile aslında ne kadar zor olduğunu bir anda görüyorlar. Özellikle bir sektördeki rekabetin ne olduğunun anlaşılması ve duygusal yaklaşımların bir kenara koyulabilmesi için iş tecrübesi çok önemli. 

Ayrıca hobi olarak, oyun sektörü dışında ikimizinde ayrı ayrı başka girişimlerimiz de oldu. Dolayısı ile oyun sektörüne bir startup kafası ile bakıyoruz. Hobi bile olsa, bir internet girişimini yapmış olmak insana çok şeyler katıyor. Hemen kullanıcı davranışları konusunda tecrübe edinmeye başlamış oluyorsunuz. İş tecrübesi açısından da, ikimizinde daha önce startup ve startup vari girişimlerde çalışmışlığımız da var. 

* Projeleriniz her adımda yükselen bir grafiğe sahip. Hangi alanda uzmanlaştığınızı söyleyebilirsiniz? 

Sektör bilgisi. Free to play mobil oyunların sektör dinamiklerine oldukça hakim olduk diyebiliriz. Ve sektör dinamikleri ile birlikte, kullanıcı davranışları. Şuan piyasada iki oyunumuz olsa da, aslında 1 yılda bir çok oyun yaptık. Bir kısmını da bitirdik. Analitik verileri üzerinden karar verdiğimiz için, fail eden bir oyunumuz olduğunda neyi hatalı yaptığımızı bilebiliyoruz. Çok tutarlı tahminler yapabiliyoruz. Oyunun neresinde ne sorun olduğunu ölçüp, geliştirmeleri ona göre yapabiliyoruz. Bundan sonra da daha fazla oyun deneyerek, game design ve analitiği daha efektif kullanarak game design bilgimizi arttırmamız gerekiyor.  

* Bize biraz snake.io sürecinden ve ulaştığı başarının temel sebeplerinden bahseder misiniz? Nelere dikkat ettiniz? Nelerden kaçındınız? 

Snake.io da yaptığımız en doğru hareket, doğru zamanda ve ilk çıkışta oldukça iyi bir oyun çıkarmış olmamız oldu. İlk gelen kullanıcıyı bu şekilde kaybetmemiş olduk. İlk çıkıştan çok iyi retention ve session süreleri yakalayabildik. Daha önceki oyunlarımızda çıkıştan ancak bir kaç ay sonra akıl edebildiğimiz şeyleri bu oyunda ilk çıkışta implement edebildik. Bu sayede oyun özellikle iOS da kendi viralini yakaladı. Bazı ülkelerde tamamen viral büyüdü. GooglePlay de de oldukça iyi bir ivme yakaladı. Gelen kullanıcı oyunu beğendi ve oynamaya devam etti. Dolayısı ile ilk versionun metriklerinin iyi olması oyunu bir yerlere getirdi. Şuan oyuna daha önce bu türde görülmemiş ve denenmemiş parasallaştırma ve retention mekanikleri ekliyoruz. Bu oyunda da büyüme kadar tecrübe edinmeye önem veriyoruz. Hem mevcut oyunların hemde bizim daha çok yolumuz var.  

* Amelos için sırada ne var? 

Aslında temel olarak sırada büyüme var. Ekibimize yeni kişiler katmak istiyoruz. Belli bir süre mevcut free to play oyunlar ile ilgilenmeye devam edeceğiz. Yayınlama aşamasında olduğumuz bir kaç tane oyun var. Çok kısa süre içerisinde onlar çıkacak. Onlar yayınlandıktan sonra da mobil sektörde yayıncılığımız devam edecektir. Daha sonra ne yapacağımıza, hangi platforma yöneleceğimize karar vereceğiz. Şuan şirket kültürü oluşturma ve insan kaynağı bulma aşamasındayız. Fakat sürekli oyun çıkartıyor olacağız bundan sonra. Focusumuzu oyun sektöründen ayırmadan, sürekli öğrenip sürekli deniyor olacağız. 

 

Günümüzü muhteşem kılan ve her sorumuzu acikca cevaplayan tüm gramgs ekibine tesekkur ederiz! Cok verimli, bol öğre… https://t.co/8QMvrLvpld

Büyük gün geldi. GGJ ATOM başvuruları başladı. ATOM'daki yerinizi ayırtın... https://t.co/zIaC8gklOM… https://t.co/Gu3OnjUqIo

Bekle @GramGS ATOM birazdan orada 😁😁👍👍🤟🤟 @ODTUTeknokent @gamedevturkey https://t.co/Gz1x8zoB6p

Kristal Piksel için son 2 gün. Başvurunuzu hemen yapın. @ODTUTeknokent @togedtr @DijitalOyunlar @gamedevturkey https://t.co/JCB9lcXpGC

RT @GirisimHaber: Kristal Piksel 2018 Video Oyun Ödülleri Başvuruları Uzatıldı https://t.co/8MTSXql286 @togedtr @ATOMinGames @ODTUTeknoken…

Oyun zamanı. Ludum Dare Jam #43 için ATOM / Time for Ludum Dare #43 @ludumdare @ODTUTeknokent @METUGATE… https://t.co/9IAaKTif07

Kristal Piksel Video Oyun Ödülleri sahiplerini arıyor. Bu büyülü dünyada yerini almak için https://t.co/GPmQkYlUiA… https://t.co/kvVMymXinf

Oyungezer 11 yaşında! Nice oyun dolu yaşlara. İyi ki varlar. @oyungezer @gamedevturkey @ODTUTeknokent https://t.co/ZF814lfgY2

35. Ulusal Bilişim Kurultayında dijital oyunların ekonomiye katkısını konuşacağız. Amelos Interactive'den Burak Özc… https://t.co/W3gFrvE9Mk

Bizleri yalnız bırakmayan tüm paydaşlarımıza, destekçilerimize, eğitmenlerimize, mentorlarımıza ve mezun ekiplerimi… https://t.co/6c7SeQ8lBO

Darısı bizimkilerin başına... https://t.co/anf7Q9kS4w

10. Yıl partimizden önce Tasarım Akşamındayız. Mentorlarla ekiplerimiz bir arada. @ODTUTeknokent @gamedevturkey… https://t.co/qdeclvwi8w

RT @ElifSurerMETU: The cutest invitation ever! ATOM (@ATOMinGames), you made my day! :) Tomorrow we are celebrating ATOM's 10th anniversary…

RT @moralabs: ATOM’un 10. yılını tebrik ediyoruz! 😊 Davetiyeyle beraber gelen bu sevimli arkadaşları da çok sevdik! 👻 @ATOMinGames https://…

RT @gooksel: Türkiye'nin "oyun fabrikası" 10 yaşında: • @ODTUTeknokent'teki Türkiye'nin ilk tematik ön kuluçka merkezi @ATOMinGames'te 500…

RT @Emine_cgrn: Canim ATOM 10 Yaşında! Tum sektoru sevgiyle partimize davet ediyoruz! 2 Kasım’da Galyum Blokta https://t.co/dcNNUzEkA2

Kristal Piksel Video Oyun Ödülleri için başvurular başladı. Son tarih 23 Kasım. https://t.co/GPmQkYlUiA… https://t.co/XS55IqkmsZ

ATOM 10 yaşında! 2 Kasım'a bekliyoruz. @ODTUTeknokent @gamedevturkey https://t.co/NCgIldxxK6

ATOM 10 Yaşında! @ODTUTeknokent https://t.co/rvRl8v4FkP

RT @ODTUTeknokent: ABD Kalkınma Ajansı'nın desteklediği ve proje ortağı olan Willdan Energy Solutions'ın katılımıyla gerçekleşen "ODTÜ Akıl…

atom@odtuteknokent.com.tr ODTÜ TEKNOKENT Galyum Blok Bodrum Kat No:15 06800 ODTÜ-Ankara